Livet i Oz

Sedan början av november jobbar jag om guide och surfinstruktör för Mojosurf Australia, samma ställe som jag varit på sedan slutet av mars. Trivs fortfarande som firren i vattnet!

Jag åker buss ner till Sydney, sover en natt, hämtar upp en grupp, har en dags surf med dem utanför Sydney och sedan tar vi alla tåget tillbaka till Spot X. Där har jag lektioner och aktiviteter med gruppen innan jag tar med dem till Byron efter fem dagar. Sedan börjar det om igen, eller så har jag en vecka utan resor.

I början av december var jag en vecka i Anna Bay och bodde på ett litet backpacker-ställe i skogen med fem minuters gång till stranden. Vi hade surflektioner med 24 st sextonåriga tjejer, vilket faktiskt var jättekul och med supergod mat!

Lucia-helgen tog jag ledigt och spenderade den i Sydney på hotell. Känslan att kunna gå på toa mitt i natten utan att klä på sig, med toadörren öppen (!), ja vilken lyx!

I Sydney träffade jag gamla vänner, åkte till ens o dömde en cocktail-tävling, julbord på Ikea, svensk julmarknad med luciatåg, en sväng till manly beach, fyrverkerier i darling harbour, fika i hyde park och iMax-bio där vi såg interstellar. En bra semester!

När jag kom hem var det dags för personalens galna julfest!

Julen på spot X var mysig! Jag började med att surfa i min tomtedräkt och därefter hade jag den på mig under surflektionerna. Dagen innan hade vi bakat lussekatter som jag lyckades spara till julafton. Vi gjorde en sandgubbe, fikade en otrolig massa gott, åt köttbullar och dansade kring min mini-gran innan det bar av till puben. Jag hade även julpyntat mitt nya hem, tältet.

Nyår var också superskoj! Vi hade en surftävling i lag där vi klädde ut oss och gjorde olika trick  vi försökte surfa tre stycken på en paddleboard och iscensätta Titanic. Gick sisådär men vi hade garanterat roligast! Fest på kvällen med lekar, karaoke och fyrverkerier på stranden.