Pinnar...

Var ute och gick med Nemo för ett par dagar sen. När vi gick längs skogsstigen tog jag upp en pinne för att leka med honom. Jag tog bara första bästa pinne. Den gick av på en gång. Sedan började jag leta efter den perfekta pinnen att kasta och ha dragkamp med. Det låg en mängd pinnar en liten bit innanför stigen, men jag orkade inte gå in i skogen. Snart närmade sig skogsbrynet utan att jag hittat den perfekta pinnen. Då såg jag en pinne en liten bit in i skogen. Den pinnen var inte den perfekta, det var inte den pinnen jag letat efter, men den såg ut att vara en bra lekpinne. Mycket riktigt, den var grymt bra och gick inte sönder trots Nemos och min dragkamp, så vi fick oss en rolig lekstund där i skogen.

Det gav mig en liten tankeställare. Varför leta efter den perfekta pinnen, men samtidigt vara så lat att bara gå längs stigen och kika utan att prova någon pinne? Förväntade jag mig att den perfekta pinnen skulle hoppa upp i handen på mig? Man måste nog avverka ett par dåliga pinnar innan man hittar en bra. Den pinnen man sedan hittar kanske inte är det man letade efter, men funkar ändå. Det kan man ju inte veta innan man hittat den, eller hur? Den perfekta pinnen existerar antagligen inte, men det finns många bra pinnar där ute i skogen, om man bara ger sig lite tid att hitta en. Så ge inte upp bara för att de första pinnarna sög. Någonstans därute finns en pinne som motsvarar ens förväntningar, kanske inte alla, men tillräckligt många för att den pinnen ska vara värd att leka med.

Kommentarer
Postat av: elin!

bra skrivet! ;D

2008-07-01 @ 18:54:32
Postat av: jocke den grymma

men sluta ! ;)

2008-07-01 @ 19:12:27
Postat av: Karolina

uppdatera ffs ;)

2008-07-03 @ 18:48:29
URL: http://karooolina.bloggg.se
Postat av: frugan

att hitta den perfekta pinnen går nog som sagt inte... lr? o när vet man om man har gjort dt? min vän, jag kunde inte ha skrivit dt bättre själv :D man blir ju som man umgås...

2008-07-05 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0