Ta det med en nypa salt!

  

Japp blev en hemma-dag idag också. Myspys. Långpromenad till skogen bortom bergen o blå lagunen. Årets första dopp! Iaf för fötterna , sedan blev det lite isigt. Men nemo vågade nästan blöta ryggen när han sträckte sig efter pinnen, den lilla fegisen.

Det finns en anledning till att jag inte är mycket för msn o sånt. Det är ju så lätt att feltolka saker. Och ironin hörs inte, och jag är ju rätt ironisk av mig liksom..

Nej men det där med att feltolka, jag kommer ihåg nån som berättade om sin tjejkompis. Hon snackade med nån kille på msn, som hon inte kände så bra. De snackade om glass eller nåt sånt, o hon skulle säga " jag älskar det" men råkade skriva "jag älskar dej" iställer. Oupsidejsi. Inte nog med det. Hon skulle rätta till det, och skrev då: "jag menar det". Snacka om att det kan feltolkas!

Kanske är samma grej med bloggar, jag menar en skrift tolkas ju alltid olika. Ni får gärna tolka mina djupa texter så som ni själva behagar. Skriver jag t.ex. "Jag äter spaghetti", så kanske ni tror att jag äter spaghetti, eller så tror ni att jag ljuger. Ni kanske tror att jag använder metaforer för att jag inte har duschat på länge så att mitt hår är fett och äckligt , nästan som spaghetti. Det får ni gärna tro!

Det jag vill säga är att ofta skriver jag lite ironiskt, så glöm inte att ta saker lite med en nypa salt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0