Filosofi ...

.. är väldigt krångligt. Jag hade inte börjat plugga tills provet så var mkt att läsa idag. Efter ca en halvtimme gick ögonen i kors och jag förstod verkligen ingenting av det jag läste, så till slut tog jag en paus och la mig i soffan och kollade på How I Met Your Mother (så fint med stora bokstäver i början av orden, som man ska ha i titlar på engelska ;)).

Kollade kanske en kvart, sedan vaknade jag upp någon timme senare av att pappa kom hem: HEEEJ! HALLÅÅÅ!? HALLLÅÅÅÅÅÅÅ?! Och en smäll i dörren. Alltid lika härligt när föräldrarna kommer hem när man ligger och sover. De är så försynta liksom. Jaha, men efter sovandet var jag ju ännu segare, så kollade på vänner. Efter det var det mat. Sedan var klockan nästan halv nio, och då messade natta om vår promenad som vi hade bestämt att vi skulle ta. Så blev en halvtimmes promenix i halkan (akta er , det är riktigt isigt!).

Kom hem, pluggade någon timme och nu ytterligare en liten paus, höhö. Filosofi är verkligen inte mitt ämne. Jag vill ha saker svart på vitt: Såhär är det därför att X + Y = Z, typ. I filosofi försöker man förklara saker som inte går att förklara, och det är ju inte de enklaste orden de använder sig av i boken precis. Har nio sidor kvar att läsa, så bäst jag sätter igång innan jag somnar. Provet är ju imorrn liksom ...

Seeee you later alligator ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0