Lyon - Barca

Champions League igår. 1 -1 blev det i den första åttondelsfinalen mellan Lyon och Barca. Frågar man experten Emma säger hon att det var ett rättvist resultat. Jag skulle gärna säga att Barca förtjänade en vinst, men jag tycker att Lyon kämpade på bra och Juninhos frispark var fett grym faktiskt, lurade Valdes totalt.

Det märktes att Iniesta saknades. Det blev inte riktigt samma intensiva tempo och triangelspelet som Barca brukar vara överlägsna på funkade inte riktigt som det brukar, tyckte jag. Men är ändå optimistisk till nästa match hemma på Camp Nou om två veckor :) Värt att nämna är ju också Henrys härliga mål. Det var faktiskt snyggt, hur han slängde sig fram och nickade. Något jag själv aldrig skulle vågat, hade nog hoppat in i stolpen om jag försökt. Men kul att han fick göra mål iaf :)


Nu dags för ett bad, sedan sova tidigt. Imorgon vill jag vara utsövd, dels till administrationsprovet - som kan gå precis hur som helst, har inte pluggat - och dels till mitt och lovisas boxpass på idrotten. Fett pepp faktiskt :)



Peace out suckers !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0