Release me

Ni vet låten Release Me? Något om : I am the wilderness locked in a cage, a tree reaching for the sun, a glass of water longing for the ocean , the fire burning desperatly but you're controlling me ... osv , iaf att man är instängd. Så känner jag i skolan. Därför måste jag få komma ut därifrån ibland, därför klarar jag inte att vara kvar efter att vi slutat.

Jag kan få samma känsla när jag duschar eller badar , när jag sitter vid datorn eller tv:n för länge eller något liknande, jag måste bara komma bort därifrån, komma ut, få frisk luft och röra på mig! Isch det är nog en av mina största mardrömmar, att bli instängd.

Men skolan gör att jag känner mig instängd, ingen fritid, ingen ork. Jag vill vara fri att själva välja vad jag ska göra, men friheten får vänta ett och ett halvt år till. Och som jag väntar, väntar och längtar, efter den dagen vi får åka runt i staden i vita kläder och skrika : FY FAN VAD VI ÄR BRA! Och det förtjänar vi, efter att i så många år varit instängda i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0