Ändra dina tankar...

Pappa har en kalender där det längst ner står en massa kloka citat. Jag satt och läste några en dag, och vissa är faktiskt riktigt bra. Den här veckan skulle nog  "Ändra dina tankar och du ändrar på hela din värld" passa in bra tror jag. Tänk på saken. Tänk en gång till. Det finns alltid flera sätt att se på saker och ting, och jag tror att det är viktigt att kunna tänka om.

Att kunna se ljuspunkterna i tillvaron, att hitta det positiva. Lyckas man inte hitta något positivt med att t.ex. plugga till ett prov, kan man ändå förändra sin syn på pluggandet. Istället för att tänka att det är så hiiimla jobbigt och så hiiimla tråkigt, kan man ju försöka fokusera på att bara göra det som ska göras, för det blir inte bättre av att tänka att det är tråkigt, svårt eller jobbigt. Tvärtom, om man hela tiden intalar sig att det är så tråkigt, självklart blir det tråkigt då.

Jag lever såklart inte alltid som jag lär, vem gör liksom det? Men det är bra att kunna inse att man faktiskt kan förändra sin tillvaro och sitt humör bara genom att ändra sina tankar, att se saken på ett nytt sätt.

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0