Nu så!

Okej , jag tror att jag fattar Human nu. Eller vad jag har läst mig till så är det helt klart dancer. Som jag har förstått det syftar det ungefär på en marionettdocka, ni vet en sådan som har en massa snören som man drar i för att få den att dansa och liknande. Det förklarar också singularformen, det menas som en art och inte som individer liksom. If you hajar ? ;P

"Are we human or are we dancer." Jag har tolkat det som att det handlar om frihet. Att vara en människa innebär att ha ett liv och ett val, att vara "dancer" innebär att vara kontrollerad av snören. Hela låten i sig är väl att han är döende och vill släppa taget, vill bli fri? Humm, knepigt det här, men hoppas ni förstod vad jag menade? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0