Av med oskulden

Äntligen har det hänt. Första gången. Det var vått och kladdigt, i början en lite konstig känsla, men jag vande mig snabbt. Slutet var helt magiskt! Det var både bättre och sämre än jag hade tänkt mig, men jag ångrar ingenting! Det här är definitivt nåt jag kommer göra om. Japp, nu är jag av med festival-oskulden!

Marran och Emilia åkte folkabussen medan jag åkte på våra tågbiljetter som vi redan köpt. Vilken tur att de tog bussen! När jag sitter på tåget ringer Marran och ber mig leta reda på ett tält i Hultsfred. Tjena lena, den som varit i Hultsfred vet att stan är inte stor alltså. Så inget tält hittat. Vårt tält som vi lånat av johanna var nämligen mögligt. Väldigt mögligt!

Så vi bodde i folkabussen på parkeringen, ca 20 minuters gångmarsch från campingområdet. Men det var riktigt mysigt, och grejerna höll sig torra! För vädret var ju inte det bästa alltså. Det var väl någon dag vi slapp regnet helt, och igår kväll tittade till och med solen fram , men annars vare mycket regn.

Vi såg inte alla band jag hade tänkt, men många iaf :) The Killers slog alla! Fett grymt! Lasse Winnerbäck blev det tre kvällar också, han är ju alltid mysig. Franz Ferdinand, Kings of Leon, Maja Hirasawa (stavning?), Hello Saferide, Petter, Promoe, Thåström, Mando Diao, The Sounds .. ja lite blandat, vissa bättre än andra om man säger så.

Annars hängde vi lite i campet där vårt sk tält stod (eller snarare låg), eller så gick vi runt och träffade kul människor. Alla var så goa o glada , det var härlig stämning alltså. Nej, jag gillart! :)

Fast idag när jag kom hem var det underbart med en lååång dusch , det har jag verkligen saknat. Jag hade tänkt duscha iaf minst 2 grr, men Marran och Emilia tvingade mig att inte duscha en enda gång! Usch, det var det jobbigaste. Nästa gång ska jag ta med nån lite renligare också, lite mer som mig, då blir det perfa ;)

De få bilder som togs kanske kommer upp nån dag, men blev inte mkt kan jag tyvärr meddela. Den här festivalen är dock ett minne för livet, helt obeskrivligt skoj! Nu ska jag ta och chilla lite grann, kan behöva en lugn kväll ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0