Drippdropp drippdropp

Oj vad det regnar!

Turen till Marrans land var skoj. Ungefär så här kul hade vi:



Men vi hann med lite annat också. Onsdagen bjöd på kanonväder, så vi chillade på bryggan i solskenet. Fegisarna vågade sig inte i vattnet, förutom Marran som doppade kroppen. Själv slängde jag mig ut! Älskar att bada!

Efter ett tag blev det rätt segt att bara ligga stilla. Jag och Therese försökte hitta på nåt impulsivt, men när vi inte hittade en jumbojet att ta oss till Mallorca eller månen med, så satte vi oss alla i bilen och åkte in till den stora staden Rimforsa.

Lite sightseeing blev det genom bilfönstren, därefter en shoppingtur på det välkända ica och sedan lite picknick vid ett bord mitt i vimlet. Verkar vara en kul stad det där. Verkligen.

Grönsaksgrillspett, klyftpotatis och tsatziki stod på menyn. Och min älskade grillkrydda såklart. Gottgottigottgott!

På kvällen tog vi oss en promenix och fick efter en stund sällskap av några lokalbor. Emilia tyckte dock de var lite läskiga, och Therese gillade inte att gå i deras bajshögar. Så vi vände tillbaks igen. Fårhagen var inget för oss.

Kortspel väntade i stugan. Johanna och Marran däckade i soffan, men vi andra hade vårt te. När teet slår till, då kan allt hända. Skojskoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0