Solen lyser himlen är blå

Var hemma idag. Solen var framme. Hur mysigt som helst på Nemo-promenaden. Jag levde verkligen i nuet, njöt till fullo av stunden i solen. Lyssnade på musik tills batterierna tog slut, men det gjorde inget, allt var underbart ändå.

Väl hemma satt jag i solen och pluggade med nemo liggandes vid min sida. Sprang runt i strumplästen och lekte gjorde vi också. Eller nemo sprang väl på sina tassar antar jag.

Att springa runt i strumplästen, som mamma alltid klagade på att jag gjorde som liten, är för mig ett vårtecken. Att det sedan ligger snö överallt är liksom shit the same. Våren är här, det kändes klart och tydligt i det härliga solskenet. Lite tjatig är jag kanske, men gillar våren, kanske märks?

Idag är det våffeldag. Visste ni förresten att det är våffeldag för att det från början hette vårfrudagen, men blev till våffeldagen. Den ni. Våffeldag innebär hannas födelsedag, så var där o käkade våfflor på eftermiddagen, lite av en tradition. Tre och en fjärdedel blev det för egen del. Med socker på såklart. Yummie.

Sedan spelade vi texas holdem, och vi behöver ju inte nämna den självklara vinnaren. Men jag vill nämna det ändå - JAG VANN! :D

Imorgon är det torsdag, vilket i vanliga fall betyder mjukisbyxor för min del. Men, imorrn tänkte jag vara lite craaazy och istället ta jeans med en mjukiströja!! Herregud, vilka busiga idéer jag har för mig! :O

Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0