Torsdag

På något sätt har det varit en bra dag. Brukar inte tycka det om skoldagar, men idag har det varit det. Behövde nog min dag hemma igår. Och solen gör ju sitt. Och de härliga klasskompisarna såklart. Halvklass idag btw, samsamarna var iväg på äventyr i storstaden.

Apropå mitt busstreck att ha mjukiströja idag till jeans istället för mina traditionella torsdags-mjukisbyxor - det blev så. Jag blir lite orolig över min utveckling. Vad ska komma härnäst? Intatuerade dödskallar, avhopp från skolan, mc-gäng, kokainberoende - eller rent av fjortis ?! Det måste få ett stopp!

Jag får ta och tvångsmata mig med lite äpplen för att få mig på andra tankar tror jag. Det brukar lugna ner mig. Hjälper inte det får jag ta i med hårdhandskarna och tvinga ut mig på en promenad, vilket är ett garanterat sätt att få fason på mig. Hjälper inte det blir det nog institution för bråkiga ungdomar nästa.

Apropå ungdomar, nu är det bara 15 dagar kvar! :D Sedan räknas jag som vuxen, iaf när man ska köpa hockeybiljetter. Några andra grejer också kanske. Och krogen då, det ska bli skoj. Hoppas på feriate framåt maj?

Nu ska jag skriva uppsats om synen på kvinno- respektive mansrollen i Sverige genom 1900-talet och sedan skriva insändare från två olika feministiska teorier. Jag har att göra med andra ord. Fetingsvårt.

Skogen bortom bergen, min favoritpromenadsväng :) Bilden från igår

Tjoflöjt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0