Jocke-special

Efter allt hans tjat kommer nu en jocke-special. Det här är berättelsen om min gode vän joakim arnåsen. Tingeling, Toto, Hajen, Jockejävel - kärt barn har många namn.

Detta är den omtänksamme och glade grabben som alltid är snäll och trevlig mot alla. Han tycker att alla människor är lika värda, oavsett kön eller ålder, och är väldigt engagerad i jämställsarbeten. Han har lätt att erkänna när han har fel i diskussioner. Han är den där ordningssamme grabben som alltid tar hand om andra och aldrig dricker.



HAHA. Nej, jag bara skoja.

Ni som känner Jocke vet ju att han kan ha sina tjurskalliga dagar när han är otrevlig mot de flesta. Han kan vara väldigt dryg och enligt Jocke är män bättre än kvinnor, och de bör därför ha högre lön. När han diskuterar brukar han säga sin åsikt och sedan sluta lyssna eller gå sin väg. När han märker att han börjar förlora diskussionen kan man inte alltför sällan höra frasen "Tror du jag bryr mig eller?".

Jocke tycker det är roligt att provocera de som har lätt för att bli arga.

Att åka skidor, det måste jag erkänna att Jocke är ganska bra på. Och dricka öl, jäger och andra alkoholhaltiga drycker. Det vet vi ju alla att Jocke tycker om. Det är då hans lite mer sentimentala sidor kommer fram.

Jocke har bestämda åsikter om saker och ting. Jämställdhet har jag ju nämnt. Åldersskillnader är en annan sak. Han tycker inte om när en 20-årig kille blir tillsammans med en 15-årig tjej. Däremot har han inget emot tjejer födda 93 ;)

Men Jocke kan också ändra sina åsikter. Jag kommer ihåg när jag köpte min peak-jacka för drygt tre tusen. Det var i nian tror jag. Jocke tyckte det var stört att köpa något så dyrt bara för att det satt ett litet P på. Tre veckor senare kom han med en egen peak-jacka som jag har för mig var ännu dyrare.

Sedan på högstadiet brukade han driva med de som lyssnade på Kent och Lars Winnerbäck. I ettan började han älska dem.

Men Jocke kan vara rolig också, speciellt när hans blåsta sida kommer fram. I nian berättade marran om när hon och hennes syster kollade på en reklam med några bondgårdsdjur i en bil, bl.a. en ko. Marrans syster frågade: Hur har de fått in kossan i bilen? Jockes kommentar: Hade bilen tak? För isf skulle man ju kunna lyfta in kon?

Jaa, det var lille Jocke det. Men nu ska jag inte vara orättvis. Jocke kan vara snäll också. Om han anstränger sig. Under utpressning. ;)

Kommentarer
Postat av: Jocke

fyffaaan vad vinklat! du vet mycket väl mina verkliga åsikter om "jämställdhet", provokation som sagt vare ! det kan du juj nämna. och sen att byta åsikter. det mesta av det var bullshit!!! jag var aldig den som tracka din peak jacka, var andra som gjorde, likadant med kent. ALDRIG trackat kent, däremot LW, och det har jag erkännt, so end of discussion. hahah men bra annars emma, fint!

2009-05-19 @ 17:22:07
Postat av: O_O

Catfight, hämtar popcorn.

2009-05-19 @ 20:54:45
Postat av: Gurkan

Hahahha jocke fan vad ägd du är :D Jag gillar't!!!!

2009-05-19 @ 22:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0