Look, the baby's talking!

Kommer ut ur dörrn, på väg ut med nemo.

Liten tjej: Vill du leka med mig?
Emma: (Låtsas inte höra)
Liten tjej: Vill du leka med mig? Vill du leka med mig?
Emma: Hinner tyvärr inte. Måste gå ut med hunden. (Väntar utanför danni på att hon ska komma ut.)
Liten tjej: Kan du hjälpa mig upp (i gungan)
Emma: (Låtsas inte höra)
Liten tjej: Kan du hjälpa mig upp? x3
Emma: (Mumlar något obegripligt)
Liten tjej: Får jag klappa din hund?
Emma: Ja visst.
Liten tjej: Det finns en på mitt dagis som heter nina.
Emma: Jaha.
Liten tjej: Det är min dagisfröken. Så finns det en som heter leo, o några elin. Det finns två elin, en vuxen och ett litet barn.
Emma: Där ser man.
(Något pinsam tystnad. Emma tänker: Danni, kom och hjälp mig!!)
Emma: Var bor du då?
Liten tjej: I linköping. Det är inte så långt här ifrån. (Hon bor två hus bort.)
Emma: (Kan inte riktigt hålla sig för skratt) Nej det är ju inte det.

Sedan blev jag räddad av danni och ungens pappa, puh. Ansträngande samtal.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

emma gillar inte barn ;-)?

2009-05-06 @ 18:24:11
URL: http://lovisabrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0