Så jävla stört sinnessjukt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5977193.ab#

Linsod visade denna artikel. Handlar om hunden majlo. En vanlig familjehund från Sverige. Familjen flyttade till Norge. I ett år (?) bodde de där. Sedan kom polisen och knackade på. Majlo skulle omhändertas. Skälet var att hans ras inte är tillåten i Norge. Han är nämligen en amstaff, en sk kamphundras.

Jag vet inte hur det har gått, det senaste jag vet är att polisen har honom och skulle avliva honom. En massa protester har såklart uppkommit.

När jag läste artikeln fylldes mina ögon med tårar. Jag gråter inte ofta, men när djur far illa, det klarar jag inte. Att döda någon pga dess ras. Jomen var det inte det nazisterna gjorde i Tyskland i andra världskriget?

Jag tänker på min egen lilla Nemo. Skulle någon ta honom ifrån mig och avliva honom, utan att han ens gjort något fel, då vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Det är så sjukt. Så jävla sjukt. Jag finner inga ord!

Redd Amstaffen Majlo

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Jag tänkte börja plugga direkt och hoppas att jag kommer in på juridik :) Isåfall blir det det och det ser jag väldigt mycket fram emot :D

2009-10-24 @ 20:06:03
URL: http://galetjohanna.blogg.se/
Postat av: Lovisa

men va tusan :O har du börjat blogga igen utan att säga något till mig? ;(<3

2009-10-24 @ 22:58:22
URL: http://lovisabrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0