Shut up and listen!

Både igår och idag har jag på nåt sätt hamnat i diskussioner om feminism. Jag är helt klart feminist. Jag vill att kvinnor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män. Jag vill att vi ska sluta kategorisera och generalisera utan istället se till individen. Jag vill att småflickor och småpojkar ska behandlas lika och erbjudas samma möjligheter.

Det här ämnet skulle jag kunna skriva en bok om. Men ni kan vara lugna, jag ska inte gå in djupare på det. I alla fall inte idag.

Det jag vill säga idag är att jag är trött på att diskutera med folk som inte lyssnar, som vägrar att ens försöka ta till sig andras åsikter, bara för att de är så övertygade om att de själva har rätt. Det enda som gäller är ens egna trångsynta åsikter. Det kan faktiskt vara bra att vidga sina vyer, om inte annat så för att få bättre motargument till nästa diskussion. Hur svårt kan det vara att lyssna på vad andra säger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0