Vad har norrmän där att göra?

Tänkte skriva ett litet inlägg om hur småkorkad man kan va ibland - men märkte att det inte va så smart efteråt heller.

Väldigt länge trodde jag att Lars Winnerbäck i låten Där elden falnar (men fortfarande glöder) sjöng:
"... men det är norrmän som sätter allt på jorden."

Pinsamt länge.
Gymnasie-nivå-länge.
Inom senaste året-länge.

Fattade aldrig vad norrmännen hade med någonting att göra..

Men sen kom jag på att "Nej, det är ju normen det ska va!"


Nu kollade jag upp texten. Hade ju inget med varken norrmän eller normen att göra.
"Men i en ålder som sätter allt på jorden."

TJI fick jag. Döv tydligen?

Nae måste va Lasse som är otydlig.


Kommentarer
Postat av: linnea

jaa jag satt ju i köket, och till skillnad från dig märker jag vad som händer runtomkring ;)

2010-04-21 @ 22:46:24
URL: http://willspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0