Yrkesskada?

Att hjärtat tar ett skutt av glädje när jag inser att färgen jag ska använda är vattenbaserad.
Det är ju så mkt lättare att rengöra penseln då.
Nej, ni behöver inte ringa psyk.
Det är ingen idé, dom är redan trötta på mig där.

Snart ska jag cykla den välbekanta vägen igen.
Strax susar jag och iPoden upp och nerför backarna.
Destination: malmslätt.
En efterlängtad färd.
För nu har jag dammat av el fùtbol-skor igen.
Håller tummarna att hälarna inte bråkar med mig.
För jag vill sparka boll!


Hörrni! En liten fundering. När man går nånstans o gör något tossigt. Ett kul danssteg, ett konstigt läte, en högljudd fjärt, vadsom. Man gör det. Sen tittar man bakåt för att se om någon är i närheten. Det är väl ganska puckat?! Antingen får man titta innan eller inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0