Drunken busdriver

Kräftskiva i fredags. Satt på stranden i solnedgången. Inte helt fel.
Mormor satt o läste Slitz, vi diskuterade dasstunnors storlekar och sjöng snapsvisor.
Mitt uppträdande i ovan nämnda tidning blev också ett ämne som togs upp ett antal gånger.
Men har man varit med i en utvikningstidning för första gången blir det väl så.

Idag vaknade jag upp i min gamla säng med mammas päls som täcke.
Med byxorna vid fotknölarna och både smink och linser stadigt på.
Alla grejer som stått på sängen låg utspridda på golvet. I mitt gamla rum.
Tacka vet jag snälla grannar som ser till att man inte går av i garnisonen,
efter en sovstund på sista nattbussen.
Jorå, igår vare fest. En mkt skoj sådan, men det va det där kortspelet
Drunken Busdriver som satte sina spår.
På något sätt tyckte folk om att ge mig alla klunkar.
Tossigt det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0