Fantasii aha

Slog upp ögonen imorse och tittade rätt in i ögonen på en livs levande totempåle. Väntade mig ett 'hoogabooga' och en ringdans fylld av galna sjungande mini-indianer, ca 50 cm höga, med fjäderdräkter, innan jag skulle bli fastknuten och sen levande eldad och uppäten- fast troligtvis skulle jag kunna skära upp repet med min superkniv inbyggd i handleden innan de hann börja duka fram. Då skulle de såklart bli ganska arga HU, men genom teckenspråk skulle vi kunna förstå varandra och bli vänner, tack vare den levande totempålens storsinnhet och visdom. Han skulle sen ta fram fredspipan och hedersfjäderskruden till mig, och i gengäld skulle jag bjuda på lussekatter.

Tog en stund innan jag fattade att det bara var hyllorna på skrivbordet på andra sidan rummet som spelade ögonen ett spratt.

Är det bara jag eller kan era hjärnor också spinna vidare längre och längre, knasigare och knasigare, tills någon elr något stoppar er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0