Som en räkmacka med marmelad

Idag är det första november. För mig börjar julstämningen då. Nu är det tillåtet att lyssna på julmusik, baka och äta lussekatter och såklart se på greveholm. Det sistnämnda har jag gjort idag, då jag gått och blivit sjuker så jag inte orkat med mycket annat än att soffpotatisa mig. Jorå, det är nog nåt sorts ord.

- Hawaiiskjorta, ska du ha hawaiiskjorta med dig mitt i vintern?
- Är det redan vinter? Det var ju sommar nyss- och var har hösten tagit vägen? Tänk, snart är det vår.

- Pappa såg du, Lillan tog nyckeln!
- Bra Lillan, övar du lite till kan du bli väskryckare!

- Här är släden, här är skägget, här är renarna ..

- Är det här en tävling eller- smartast på greveholm?
- Lugn Ivar, sisten får tröstpris.

- Hur känns det egentligen att mjölka en ko?
- MUUUU!


Det bästa med att kolla själv är att man kan hänga med i replikerna utan att nån blir irriterad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0