Men om man inte är nån kulturnisse då?

Problemet med mitt målaryrke är att det är lite sådär väderberoende. Hela denna dag skulle jag måla och tjäna pengar, hade jag tänkt. Men regngudarna ville annat.

Blev ett varmt bad istället. Lite klottrande och mysig kulturfredag. Ohja jag har gått o blivit kulturaliserad. Samtidigt som jag satt o ritade konst hade jag på både vem vet mest, postkodmiljonären och nu äre slutdebatten mellan riksdagspartierna som gäller. Fick lite trevligt sällskap av kulturella daniella en stund också.

Vad blir nästa steg? Muséebesök? En kurs i konsthistoria? Första rad på violinkonsert? Eller, ve och fasa, kavaj, skjorta, kjol, strumpbyxor och enkla pumps till en stram hårknut på huvudet? Nej fifaan får tagga ner nu. Bli mig själv igen. En lördag med fotbollsmatch och utgång känns emmplutt. Det kan man ju inte annat än gilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0