En sån där thailändsk update

Eeey! Varmt och skönt är Thailand, trots en molnig dag. Lite regn har vi fått se också. Blev ett par timmar på stranden efter en välbehövlig sovmorgon.

Åkte hemifrån torsdag kl. 16, kom hit till hotellet/skolan 20 på fredagskvällen thai-tid, dvs 22 timmars resa. Rätt möra var vi. Engelsmannen bredvid mig på planet tyckte tydligen vi kände varann tillräckligt bra för att sova mot min axel. Alla resor gick tiptop och vi är faktiskt inte ens osams än, jag o emilia.

Men en sak jag funtat på. Hur kan tjocka människor åka flyg? Då menar jag riktigt tjocka. Ett mysterium. Och sen, en till grej. Om planet fäller ut nödlandningsgången får man inte ha högklackat. Men alla flygvärdinnor måste ju ha det? Lite onödigt va?

Tur att emilia är med mig, för jag hade ju varken adress eller nr till skolan. Nu har vi käkat lite här nere i baren under rummet, tagit en öl och börjat lära känna ett par söta flickor. Jag o emilia bor för tillfället med en annan tjej, ska tydligen komma en till. Håkan sitter för övrigt och snackar i vår soffa haha. EN KÄNDIS, wooooow!

Nu kör vi utgång. Höres!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Låter underbart Emma. Suger lite att jag var i London när ni åkte så jag inte kunde säga hej då. Men hälsa Emilia och ta hand om er nu!

2011-01-29 @ 15:33:53
URL: http://mallansmemoarer.blogg.se/
Postat av: tranås

sög till lite i magen när du skrev håkan men kom sen på att ni var på en bartender skola i thailand där den bättre av håkarna aldrig skulle befinna sig. så nu är jag lugn igen, grymt avundsjuk, men lugnt! pusssar på er!

2011-01-29 @ 21:56:52
URL: http://thereseberndtsson.blogg.se/
Postat av: tranås

menade förståss inte att särskriva bartenderskola...

2011-01-29 @ 22:12:53
URL: http://thereseberndtsson.blogg.se/
Postat av: Danniboy

Oh frugan min, vad härligt för er!! Inte alls avundsjuk ;)...men akta dig för engelsmän också, de kan faktiskt va lika läskiga som de där andra..du vet som jag varnade dig för ;). Btw tjocka människor på plan..jaa kan ju bara påminna om hemresan från gran canaria när jag och far min fick dela plats... :P. Inget emot tjocka, men kanske borde köpa 2 platser direkt?



Aja sagt

2011-01-31 @ 09:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0