Trolltyg i tomteskogen

Kände mig nästan lite vuxen när jag körde in i pappas jobbgarage idag. Oj oj oj. Snart äre bara portföljen och kavajen som saknas. Och en finare bil. Och villan. Och mannen. Och jobbet. Och hunden. Och ungarna. Och ansvaren. Och problemen. Och rutinerna. Och tristessen.

NEJ FIFAAN.

Tror jag fortsätter vara ovuxen några decennier till. Eller varför inte en livstid eller två?

Haha mamma och nemo här i soffan bredvid har bildat kör. De snarkar ikapp så sött så.

Annars då. Har rotat fram mina sommarkläder idag. Kändes gött o prova shorts och linnen när snön ligger kvar utanför och termometern visar ett par minus. SUCK ON THHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!

Nu tror jag den där hustomten hittat hit. Han som nöp mig i sidan igår på 84an. Han med den blå lille hatten, det grå skägget och de mossgröna byxorna, ca en aln hög. Han sprang förbi där borta vid dörröppningen nyss. Vinkade lite i farten, sprang runt som om det brann i knutarna, den lille filuren. Nej, liten filur är han visst inte, det säger det höttande långfingret tydligt och klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0