Bondi Beach

Button bar igår kväll var cool. En liten undangömd bar, mörk och murrig med coola trädetaljer. Tyvärr för mörk för min stackars iPhone-kamera. 

Jag, Pia, Jocke och eleverna vandrade dit i regnet. Drack ett par fantastiskt goda drinkar med hendricks gin, st germain fläderlikör, citron, gurka mm. Precis min typ av drink! Eleverna skuttade vidare men jag gick hem. Skönt med gångavstånd!

Apropå det promenerade jag till Bondi Beach idag. Det är en knapp mil hemifrån lägenheten. Riktigt mysigt. Tack o lov att mitt fina rosa paraply fick följa med, det kom en hel del skurar. Men vad gör väl det så länge det är varmt?


Jag älskar Bondi! Om jag bosätter mig i Sydney vill jag definitivt bo och jobba där!!


Så fort jag kom in i området kom solen fram och fåglarna kvittrade. Om man tror på tecken är det väl universum som vill säga mig nåt kanske. ;)


Vågorna var magiska! Några modiga surfare skymtade där ute också. Jag vill också!!


Det är något med havet och vågorna. Mäktigt och lugnande. Jag blir nästan löjligt poetisk och kärleksfull, som en flummig hippie som bara vill sprida kärlek och fred omkring mig. 



Jag stannade ett tag och tittade på surfarna. Så himla härligt det såg ut!


Sedan blev det kolsvart och himlen öppnade sig igen.


Hade ju tänkt hitta på nåt äventyrligt idag för att fira födelsedagen men fallskärm och liknande är ju roligare i solsken. Så jag sparar på det. Blir middag och glass här hemma med Louise, min rumskompis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0