Hej Sydney!

Så har jag gått och blivit Sydney-bo lite hastigt och lustigt. EBS saknade mig så mycket att de skickade över mig från Perth. En eller två månader hör på skolan. Kommer bli great! 

Haha resan hit var en upplevelse. Shuttle-bussen skulle hämta mig 20.55. En kvart senare dyker han upp och frågar om jag ska till flygplatsen. Sedan säger han att han måste tanka, men vi kommer hinna i tid. 

Jag måste vara på plats senast 21.55 för incheckning. En skumpig resa mot den ena bensinmacken efter den andra. Första hade inte diesel. Nästa hade stans längsta kö. 

Klockan 21.45 hittar han äntligen lite diesel. Då har han nästan kört ihjäl oss på köpet ut från en avfart. Och så fick jag min växel. Han behövde nämligen min betalning för att betala tankningen. 

Inte en chans att vi hinner i tid! 50 minuter före avgång är jag framme, till och med jag var ganska stressad eftersom incheckningen skulle stänga en timme innan. Men allt gick kanon! Halleluja! 

Hade lite övervikt även denna gång, så blev att bylsa på mig både tights, mjukisbyxor, två tjocka tröjor, jacka och halsduk. Dessutom har min sportbag gått sönder så jag inte kan bära den över axeln. Men annars är livet finemang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0