Hipp hipp hurra för mig!

Hejhej hemskt mycket hej!
Vi har haft lite regn och gråmulna dagar här i Sydney, även om det tack o lov fortfarande är shorts-väder. Därför har jag inte tagit mycket bilder. 

Onsdagskvällen var vi allihop från EBS, inkl. elever, på imax-bio. Superstor 3D-skärm, tydligen världens största. Såg captain america, mkt bättre än den första! Rekommenderas!

Firade födelsedag igår! Tjoohoo! Jag älskar att fylla år :D eleverna sjöng happy birthday för mig på morgonen och jag fick ett paket timtam, sjukligt goda australiensiska kakor med chokladöverdrag. Bra början med andra ord!

Jockes polare Brian fyllde också år, så vi tre plus min kollega Pia lunchade gott. Blev spicy kyckling, ris, bönor o jalapeno dagen till ära. För den som ville veta. Gott!

Sen, oooh herre min g. Efterrätten var mer än ett dagsbehov energi. Chokladglass, brownies, karamelliserade pekannötter, chokladsås och chokladkulor. Nån sorts fudge sundae tjofräs. Jag dog lite så gött. 

Så kommer då Pia och har köpt en chokladkaka med chokladsås, glass och jordgubbar. Det är morgonen efter och jag mår fortfarande lite illa. Men lätt värt det! 




Bland det mäktigaste jag ätit! Och då har jag ätit mycket. 700grams-burgaren på kos är väl i samma kategori. 

Annars spenderades födelsedagen på jobbet fram till halv sju-tiden, men vi satt mest och tjötade så det var suveränt. Hade rummet för mig själv, blev att se på frozen och äta timtam. Louise, rumskompisen, hade lämnat en present till mig också. Himla snällt!


Firandet fortsätter i dagarna tre. Ikväll ska vi till Button Bar, där de tydligen gör suveräna cocktails. På lördag vill jag hitta på något sköj! Återkommer om det. 

Slänger in ett par random bilder:


Flair i parken. 


Morgonpromenixen mot jobbet. 


Sydney. 

Promenaden hem igår kväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0