SURFDAGS! Wooohoooo

ÄNTLIGEN!! Anledningen till att jag kom till Aussie var ju för att jag vill lära mig att surfa. Och igår var det dags! Jag, Patrik och eleverna åkte med en surfskola tillsammans med några random i en stor surfbuss. Ledarna var två coola gamla surfare på 50+. 
 
Först vare lek i vattnet som gällde. Jag älskar ju som bekant att bada! :D Sen skulle vi testa att hoppa upp på brädan på land. Jag har ju gjort det förr och det var ingen konst för ett proffs som mig. Eller?
 
 
Vågorna var nästan löjligt små men efter ett tag kom det några set med roligare vågor. Jag fick börja med en gammal uppfläkt bräda som skavde sönder mina lår. Ser ut som brännmärken, inte så trevligt. Men senare bytte jag och då blev det genast bättre! 
 
Det tog ett ett tiotal försök innan jag kom ihåg hur man skulle göra. Sen tog det ytterligare några gånger innan jag kunde hitta balansen när jag väl stod upp, men jag och några av eleverna stannade i vattnet i över tre timmar och hade så himla KUL! Till slut skrek magen att jag måste äta lunch, och det var först då jag insåg att solen stod lågt på himlen.
 
 
VILKEN FANTASTISK DAG! Dessutom har vi ju haft en hel del regn här i Sydney, så att det var strålande sol hela dagen.. Det kunde inte ha blivit bättre helt enkelt! :D
 
Efteråt blev det lite lek och andra trevligheter innan vi begav oss hemåt, trötta och belåtna. Jag sov som en gnu så fort jag lagt mig hemma i soffan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0