Down Under

Okej, Australien it is! Landade i detta fina land i onsdags eftermiddag. Förutom en skrikande bebis på planet gick det hela smärtfritt. Planet försvann inte, trots att jag åkte med Malaysia Airlines. 

Att ta sig från flygplatsen till fremantle utanför Perth var desto krångligare. Ingen info, ingen koll. Tjena Lena. Men lyckades hitta en buss som tog mig till en annan buss som släppte mig i närheten av tågstation som jag inte kunde hitta. När jag väl hittat den kunde jag inte betala med varken stora sedlar elr svenskt bankkort. Men det visade sig att bussbiljetten funkade. Tack o lov. 

Tåg en station, byte. Väl framme i fremantle väntade Ida med öppna armar. Hon skulle skjutsa den sista kilometern till mitt hostel men alla vägar runtomkring var avstängda pga ett cykellopp. Så vi fick parkera vid station och promenera istället. 

Dagen efter tog jag en promenix till gulliga bathers beach i fremantle:


Därefter skulle Ida hämta mig på station för strandsightseeing. Jag gick fel och Idas bil ville inte starta. Hoppsan Kerstin! Vi kom iväg till slut o cruisade runt. 

Cottesloe:







Fantastiskt fint! Vi åkte vidare längs kusten men här dog batteriet. 

Fredag och lördag bjöd på Fremantle Market. Massa godsaker och massa skräp.



Fredagskvällen spenderades på hostlet (vad heter hostel i bestämd form?). Blev att lära känna mina tyska roomies, varav en fyllde år, samt lite annat random folk. Lite vin och lite spel. 

 
Igår vare sämre väder med fortfarande varmt. Vi köpte sushi och frukt och satte oss på piren. 



Gott!



Vi vandrade runt på marknaden, satte oss i parken och lyssnade på livemusik, tog en kopp te/kaffe på en uteservering. 

Sen åkte vi hem till Ida, som för tillfället bor med pojkvännen hos pojkvännens bror med fru och barn. Supermysig villa! Tyvärr började det regna, kom en störtskur lagom till att vi skulle handla mat. 


Enda bilden jag lyckades knäppa. Klassisk australiensisk barbecue. Tiptop!

Idag äre dags att fixa alla tråkiga papper, bank, skattenummer, telefon osv. Haha telefonen är låst till telenor. För att låsa upp den behöver jag aktivera simkortet. För att aktivera simkortet måste jag ha låst upp telefonen. Det går bra nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0