Phi Phi part I

Måndag morgon 07.20 hoppade jag in i minbussen mot hamnen och vidare på färjan till Koh Phi Phi. Koh betyder ö om ni ville veta. Var lite förvånande att minibussen kom så tidigt. Den skulle hämta mig 7.00-7.15. Bara fem minuter sen! Annars håller de ju på den där akademiska kvarten i Thailandet. Sabai sabai, det betyder ungefär hakuna matata. Ingen stress här inte. Men sånt passar ju mig ganska bra.
 
Phi Phi är den där fantastiska ön knappt två timmar utanför Phuket utan motortrafik. Gatorna är små och känns medeltida med sin kullersten. Så när jag såg lyftkranar och sandhögar mitt på ön blev jag lite ledsen. De ska tydligen bygga ett stort KÖPCENTER där. Hemska tanke. Det kommer förstöra hela atmosfären. Hoppas jag har fel.
 
 
 
Mötte upp Angelica och Ullis, som jag inte träffat sen 2012. De jobbar här på Sthlm Syndrome. Jag hängde på Julia, Angelicas roomie, till poolen med helt ok utsikt.
 
 
På kvällen käkade vi såklart grillbuffé på mitt favoritställe, Matt's Joint. Vi bodde för övrigt precis ovanför. Sedan tog Angelica med mig på barrunda. 
 
 
Hon blev uppdragen på scen och fick sjunga. Jag ska inte lägga upp den filmen här dock. Men hon fick mycket beröm efteråt! Haha de frågade om jag också kunde komma upp till låt nummer två. Det hade nog inte blivit lika populärt. Gjorde det en gång på Rock City i Patong, men jag tror och hoppas att jag inte hördes.
 

En GALET KUL KVÄLL! Innehöll det mesta en kväll bör göra. Beerpong, body shots, thaiboxning, strandhäng, nattaglass och en himla massa roliga människor! Har fortfarande ont i nacken efter allt headbangande, men det är smällar man får ta.
 
 
Nu bråkar internet med mig så ni får den spännande fortsättningen senare! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0