Farmjobbet

Jag är visst inte så bra på det här med att uppdatera. Lämnade ju Sydney för två veckor sen. Då åkte jag till en liten hobbyfarm utanför Rockhampton på östkusten i mellersta Queensland. Tanken var att hålla till norrut medan vinterkylan drar in över södern, samtidigt som jag blir av med mina obligatoriska 88 dagars farmjobb om jag vill ha ett andra års visum. 

Jag bodde hos en familj och tog hand om djuren. Det innebar utfodring 7.00 och 16.30 plus lite bajsskyffling och liknande. Helt ok om det hade varit nån mer där eller om jag hade haft en egen bil så jag kunnat ta mig till stranden och stan. Nu blev jag ganska låst och ensam. 

Familjen var gullig och tog alltid med mig överallt, familjemiddagar hit o dit, men jag kände mig mer som en åskådare i deras liv. Dessutom fick jag i princip leva på vitt bröd, nudlar och frysta grönsaker fram till middagen. Inte min typ av mat. Hejdå proteiner. 

Så efter en dryg vecka begav jag mig söderut igen. Spot X Surfcamp närmare bestämt. Ligger 2,5 timmar söder om Byron bay. En tre månader lång surfinstruktörsutbildning, min dröm! Ganska coolt japp. 


Först blev de en natt i Brisbane. Där tog jag en sightseeingtur på en gratisfärja över stadens å. Eller flod? Fin utsikt på kvällen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0