Hejdå EBS

Skrev detta i måndags men det hade tydligen inte kommit upp, slänger in det nu:
 
Jaha, då var de fyra veckorna med EBS över. Det har varit en sjukt kul månad med många nya vänner. Förra lördagen gick vi till Botanical Garden, precis vid operahuset. Det blev flairing och picknick.
 
 
Dagen efter spelade vi paintball. Första gången för mig och det var riktigt skoj!! Mina fina blåmärken börjar lägga sig nu iaf. Vi var ca 8 pers kvar i slutet som hade bollar kvar. Då var det NO RULES som gällde, alla sköt från alla håll och min stackars kropp blev prickig korv av blåmärkena. Det gjorde ont, det gjorde det. Men lätt värt!
 
 
Sedan var det slutprov i onsdags och avslutningsmiddag i torsdags. Middagen var som sagt en all-you-can-eat-meat-feast. Fantastiskt gott. Vi satt vid ett långbord och in på bordet kom den ena kötträtten efter den andra. Avslutades med stekt ananas med smält choklad. GOTT.
 
 
Efteråt öppnade vi upp baren i skolan och eleverna fick dricka billiga och goda drinkar. Blev ett par stycken för undertecknad också, gottgottigottgott. Är det fest så är det. Det blev diplomutdelning och diverse awads. Sedan begav vi oss allihop till ett coolt ställe som heter Frankie's. Exakt min typ av ställe med gamla goda rockklassiker, mörkt och murrigt och inte så stort. GALET KUL KVÄLL!
 
 
Fredagen var min sista jobbdag. Blev några timmars kontorsjobb och övervakande av elevernas flyttstädning. Sen åkte jag med några av grabbarna till Bondi Beach. De surfade, jag lekte i vågorna. Har dragit på mig nån sorts inflammation i handleden tror jag, så vilar bäst jag kan.
 
Igår åkte jag med två danska killar, fd elever, till en strand som heter Maroubra. Strålande solsken, men höstkylan är definitivt här. Jag hyrde en bräda och våtdräkt, sen paddlade vi ut. Men min handled bråkade så jag satt mest bara och njöt på brädan, kunde inte hoppa upp. Vågorna var ändå lite för stora för en rookie som jag. Ändå helt otroligt roligt, och jag lärde mig mycket om var jag ska ligga i förhållande till vågorna, vilka jag kan paddla på osv. Det är en konst, att surfa.
 
På kvällen hängde vi hos två svenska killar, också fd elever, på parkeringen. De bor i en van där. Jättemysigt!
Tyvärr dog mitt batteri så jag hann inte ta mer än en liten fjuttig bild, som dessutom inte lyckades fånga denna fantastiska strand på bästa sätt.
 
 
 
Så nu är jag alltså klar med EBS. Ska chilla lite denna vecka, fixa allt med lägenhet och så vidare, sen bär det av upp mot värmen i Queensland. Något sorts farmjobb blir det, lit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0