SPOT X Surfcamp

Tjolahopp!
Skriver fran ett australiensiskt tangentbord, irriterande! Hittar inte alla tecken, och sa finns ju inte alla bokstaver. Tossigt!

Anyways, (jag har borjat prata svengelska nu) jag har alltsa varit pa Mojo Spot X Surfcamp i atta (8) dagar nu. Trivs som firren i vattnet! Jag ska vara har tre manader och gar en instruktorskurs. Samtidigt jobbar jag nagra timmar om dagen som fotograf, dvs tar bilder pa de som kommer hit och har surflektioner 2-10 dagar plus laddar upp bilderna pa datorn och har fotovisningar. Ett ganska chill jobb om man jamfor med de som t.ex. maste stada toaletterna eller liknande, sa dar hade jag tur.

Vardagarna ar ganska lika, vi gar upp fore soluppgangen och ater frukost. Surflektionen ar antingen 6.30 eller 7.00 och varar cirkus tva timmar. Ibland hinner man med en andra frulle efter det, inte mig emot! Sedan ar det for min del antingen jobb fram till lunch eller chill och jobb efter lunch.

15.30 har vi antingen teori eller fitness. Teorin kan handla om hur vagor och ripstrommar bildas, eller hur vi ska introducera nya surfelever sin forsta lektion. Fitnessen varierar, i fredags lekte vi. Forst var det nat som kallas Rounders, vilket var nan sorts brannboll/baseboll fast med ett litet tennisracket. Sen rugby fast utan harda tacklingar. Det var kul!
 
En annan gang hade vi stafett: Springa ned till vattnet, simma ut i vagorna kanske 75 meter och runda en boj, simma och springa tillbaka och direkt efter springa en runda pa kanske 500 meter. Vila medan nasta korde och sen paddla ut och tillbaka pa en brada. Da sa mjolksyran hej i bade lar och axlar vill jag lova! Men det ar ju sant har jag alskar!

Pa helgerna har vi inga lektioner mer an fitness pa sondagar, men jag jobbar anda. Igar var det fest, det var skoj! Uppe anda till midnatt, inte vanligt nu for tiden. Oftast gar jag och lagger mig vid 20-21-tiden. Da vaknar man upp pigg och glad till surflektionen. :)

Det har varit stralande sol nastan varje dag har, men idag blidde det regn regn och mer regn. Aja, det ar inte sa farligt. Ar mysigt att vara i vattnet nar det regnar. Tyvarr gick surfingen imorse inget vidare, att surfa ar verkligen inte sa latt som det ser ut. Jag hoppas jag kommer lara mig tillrackligt mycket under tre manader. Just nu kanns det valdigt langt borta, att kunna surfa bra. Men det ar fantastiskt kul och jag lar mig nat nytt varje dag, sa jag ar optimistisk!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0