Surfinstruktör javisst!

Hallihallå i blåbärsskogen!
 
Här händer det grejer! Om vi börjar med festivalen som var för några veckor sen. En lördag med strålande solsken och en trehundra pers med strålande festhumör! Surflektioner på morgonen, BBQ mitt på gräsplan (field of dreams) i våra sköna soffor, slip’n’slide och volleyboll på dagen. 
 
På eftermiddagen var det dags att klä ut sig, tema Nautical. Jag, Anne och Julie var vågor. Eller vatten. Eller havet. Vi kunde inte riktigt bestämma oss. Men vi var blå. Med whitewash i haret. Banden började spela på scen vid fyra-tiden och sen var det fest hela kvällen lång!
 
Det är den största händelsen här på hela året och det var fullt med folk överallt. En superbra dag där alla var sjukt taggade!
 
 
Veckan efter blev vi i personalen bjudna på en fantastisk BBQ som tack för ett bra jobb. Vi åkte en bit bort till en å där vi kunde bada och hoppa från ett rep. Wiihooo!
 
 
Och så var det ju dagen för mitt omprov. Vi åkte till en strand tjugo minuter bort, Emerald. Där brukar det vara större vågor än vi har här ute.
 
Jag var så sjukt nervös där ute i vattnet, jag ville verkligen klara provet! De första 10-15 minuterna klantade jag till det lite, men lugnade ner mig, fångade en hyfsad högervåg och sen gled det på finemang med en härlig vänster. Jag fick lite bakläxa men jag klarade provet! Så nu är jag en kvalificerad surfinstruktör! Haha, hur coolt?
 
Det var det jag ville få ut av min resa till Australien, helt sjukt egentligen. Så jaa, jag är inte lite stolt! Har gjort ett par lektioner här på Spot X och bara att få ha på mig instruktörströjan gör mig glad!
 
Ska börja jobba som guide och instruktör så småningom, men först måste jag hitta nån som kan ta över ansvaret för photoshack och träna upp den människan. Guide betyder att man åker ner till Sydney, kanske har en eller två dagars lektioner där, hämtar en grupp och tar med dem upp till Spot X för fem dagar. Umgås med dem, kanske har hand om deras surflektioner och aktiviteter och åker sen med dem upp till Byron för en natt där innan man tar med en ny grupp därifrån. 
 
Det låter kul! I alla fall för ett tag. Ska bli kul att komma tillbaks till Sydney och hälsa på alla där. Kanske ta en glass på Anitas, det vore nåt!
 
 
 
Förra helgen åkte jag och Nathalie till vårt andra surfcamp Crescent Head. Vi hade en grupp på 20 pers och jag fick va instruktör hela helgen, det var sjukt skoj! Alla var supergulliga och glada och älskade surfing!
 
 
 
 
Och igår skuttade jag och en av instruktörerna härifrån, Bryn, upp långt före ottan. Alarmet ringde 03.41. Då var det dags för mig att inta förarsätet på vår coola troopie och köra upp till Byron, tre timmar norrut. Vi hade en lektion med 62 norrmän i 19-årsåldern. Alla älskade det och hade lätt för sig, superskoj. Efter att chefen bjudit alla oss instruktörer på lunch körde vi tillbaks hem igen, lagom till en surf före middagen. Helt okej dag må jag säga!

Kommentarer
Postat av: Alva

Hej!! Jag har blivit sjukt inspirerad att själv åka och utbilda mig till instruktör på mojo surf nu genom att ha följt din blogg! Har så otroligt mycket frågor till dig och jag skulle bli sååå glad om du ville svara på dem! Du får gärna skicka ett mejl till mig på FB (Alva Happe) eller något sånt, så blir det inte värsta konversationen här i kommentarsfältet! :)
Kram!

2015-03-09 @ 22:22:08
URL: http://alvahappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0