Lev älska surfa

Hejhopp i blåbärsskogen!

Jag kommer bli kvar här på spot x ett bra tag. Jobbar numera i köket 10.30-13.00 + 17.00-19.00 och de tiderna är perfa! Hinner surfa en-två gånger per dag, ibland assistera eftermiddagslektionen som surfinstruktörs-trainee (hur coolt?) och ibland träna eller promenera. 

Jag hade min sista surflektion i förrgår, men jag vet vad jag ska jobba på i vilket fall. Livet går i samma mönster så jag har inte mycket att skriva här.

Mina två svenska tjejer kom tillbaka igår från resor, en i Thailand o en på Bali. Tossigt att prata svenska igen när man knagglat sig fram på halvdan engelska konstant i drygt tre veckor.

Vi hade jättevågor här förra veckan. Jättestora för mig i alla fall, instruktörerna var superglada. De största var kanske 10 fot nånting, så en tre meter skulle jag tippa. Över huvudet-vågor när man står upp, kanske t.o.m dubbelt över huvudet och oj, vad läskigt. Jag höll mig till hörnet där de var mindre. Men det var coolt!

Nu är det som vanligt här igen, 0.5-1.5 m kanske (knä-brösthöjd) och många sk close outs, dvs tråkiga vågor som man inte kan få surfa länge åt höger eller vänster då hela vågen bryter på samma gång. 

Surfing är verkligen inte så lätt som det ser ut! Man måste kunna förutsäga vad vågorna ska göra innan de gör det, förflytta sig till rätt plats och paddla som en iddi.



Vi hittade en liten pytonorm på sisådär fyra meter. 

Ocean rafting
Vi blev smashade. 




Morgonsurf

Min alldeles egna longboard!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0